RED

02 February 2016






Some say shoes make the outfit, but I think a nice bag is equally important to complete a look. I discoverd the brand Giorgio Costa a couple of months ago and I'm really liking their bags. Since I study law I need a sturdy bag where I can fit my stuff in (when I don't need to bring that many books). This particular model is great for that. I also got it in grey. Since my look is mostly dark a nice pop of colour for a bag is the best way to go. The red really brings out the red details in my sweater. For shoes I went with my all-time favorite artworks of Jeffrey Campbell. I consider cameo as a neutral 'color/element', but besides that I just really love it. 

Sommige zeggen dat schoenen de outfit maken, maar ik denk dat een mooie tas net zo belangrijk is. Ik heb de merk Giorgio Costa een paar maanden geleden ontdekt en ik vind hun tassen echt leuk. Omdat ik rechtsgeleerdheid studeer heb ik een goed gestructureerde tas nodig (wanneer ik niet vele boeken mee hoef te nemen). Dit model is precies geschikt voor wat ik op zulke dagen nodig heb. Ik heb het daarom ook in het grijs aangeschaft. De look waar ik vandaag voor ben gegaan is voornamelijk donker van aard (heb een lichte, grapje grote voorkeur voor zwart) en door voor een tas te gaan met een kleur dat er uitspringt is dan een slimme mogelijkheid om je outfit wat extra's te geven. Voor schoenen heb ik gekozen voor mijn favoriete kunstwerkjes van Jeffrey Campbell. Ik zie cameo als een neutrale 'kleur/element' en ben daar persoonlijk ook gewoon gek op.

THE LOOK

Jacket: Jack&Jean
Sweater: Coolcat
Jeans: Mango
Shoes: Jeffrey Campbell
Watch: Juicy Couture
Bag: Giorga Costa




Post a Comment

CHIRIQUE. Powered by Blogger.

Latest Instagrams

© CHIRIQUE. Design by Fearne.