GOODBYE SWEET FRIEND

11 November 2016

Good afternoon already,

I just got back home. I went by the University to get my readers, but before I went there, I visited a plantshop nearby my house. I had a little vetplant and she was so beautiful. I found it odd that her leaves dried out to the point that they fell out. They were also turning black. So before I tell you why, keep in mind that I never had plants in my entire live. I only had animals (lots of animals!) I gave her water everyday which is a no-go when it comes to vetplants, but I didn't knew that. The lady at the shop also told me that I came by without covering the plant. It's -3 Celcius here in The Netherlands which is something these plants can't bar. I feel really really bad. I murdered my plant on accident! I drowned her. So I just gave her a final kiss and burried her. Maybe it's to much for you haha but I really love nature and her death pains me. It's a hard lesson for when I get some new plants. I love having them around me, just not dead. 

Ciao

-WZ-

Goedemiddag alweer,

//Ik ben net thuis aangekomen. Ik was even langs de universiteit gegaan om mijn readers op te halen, maar voordat ik daarheen ging, ben ik langs een plantenwinkel gegaan. Ik had een kleine vetplantje en ze was zo mooi en zacht. Maar op een gegeven moment voelden haar blaadjes heel droog aan  en vielen ze af. Ze begonnen ook zwart te worden. Voordat ik vertel wat dat veroorzaakte, onthoud dat ik nog nooit een plant heb gehad. Ik heb alleen dieren gehad (heel veel dieren!). Ik gaf mijn plantje elke dag water wat echt een dikke nee is voor vetplanten, maar dat wist ik niet. De medewerker vertelde me ook dat ik langskwam zonder mijn plantje in te hebben gepakt. Het is -3 graden vandaag en deze planten kunnen niet tegen de kou. Nog iets om me slechter te voelen. Ik heb mijn arme plantje verdronken en daarna zowat bevroren. Ik voel me echt heel erg slecht. Ik heb gewoon mijn plant vermoord! Ik heb haar zojuist een laatste kus gegeven en begraven. Misschien is dit een beetje teveel voor jullie, een plant een afscheidskus geven, maar ik hou veel van de natuur, en haar dood doet me wel pijn (zeker omdat het mijn schuld is). Dit is in ieder geval een harde les voor de volgende keer als een vetplanten aanschaf. Ik hou ervan om ze om me heen te hebben, alleen dan niet dood.//

Ciao,

-WZ-

Post a Comment

CHIRIQUE. Powered by Blogger.

Latest Instagrams

© CHIRIQUE. Design by Fearne.