PHOTOGRAPHY

10 February 2017

Pictures taken in the Mainport Hotel Rotterdam bathroom which was such a nice place. 

Good afternoon already,

How have you been? Can't believe it's already friday. It went by so fast. I need to work on my thesis (Yep, it's that time of the year again. Remember last year), but before I will continue with that I wanted to talk about camera's for a minute. For the past five years I've only been studying jurisprudence and literature about law. But in my free time I'd love to film and shoot nice pictures. That's when I started blogging (first on my previous blog and now for the last four years on CHIRIQUE). When I bought my first DSLR camera I was over the moon. I still use it for my blog and to capture personal memories. In 2014 I bought the Canon 700D with a 18-55 mm lens. It's an okay lens, but not for my likings. I mainly bought this kit to try it out and now I'm ready to step it up a little. I want to get a better lens, but I'm still not sure which one to get. If you're into photography as I am, help a sister out! Let me know in the comments section what kind of lens is best for shooting fashion editorial and nature.

Speak to you soon,

-WZ-

//Goedemiddag alweer,

Hoe is het met jullie? Ik kan niet geloven dat het alweer vrijdag is. De week is zo snel gegaan. Ik moet weer werken aan mijn scriptie (Yep, het is weer zo ver. Herinner je vorig jaar nog), maar voordat ik daarmee verder ga wil ik heel even over camera's praten. Voor de afgelopen vijf jaar heb ik alleen maar jurisprudentie en literaire boeken omtrent rechten gestudeerd. Maar in mijn vrije hou ik van filmen en fotografie. Dat was ook het moment dat ik begon met bloggen (eerst op mijn vorige blog en voor de afgelopen vier jaar voor CHIRIQUE). Toen ik mijn eerste DSLR camera kocht was ging ik uit mijn dak. Ik was er zo blij mee. Tot de dag van vandaag gebruik ik het voor zowel mijn blog als voor het vastleggen van persoonlijke herinneringen. In 2014 kocht ik de Canon 700D met een 18-55 mm lens. De lens is oké, maar niet voor wat ik wil bereiken met met fotografie. Ik kocht de kit voornamelijk om het uit te proberen en nu ben ik klaar voor de volgende stap. Ik wil graag een betere lens aanschaffen, maar ik ben er nog niet zeker over welke ik moet halen. Als je ook een liefhebber bent van fotografie net als ik, schiet me te hulp! Laat het me weten in de commentaar sectie welke lens goed is voor mode en natuur fotografie. 

Tot snel,

-WZ-//

Post a Comment

CHIRIQUE. Powered by Blogger.

Latest Instagrams

© CHIRIQUE. Design by Fearne.